Podaj maila i odbierz darmowy BON
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać darmowy BON na zakupy.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych.
Pilates – jakie daje korzyści?
Pilates – jakie daje korzyści?

Aktywność fizyczna przynosi niezliczone korzyści zdrowotne dla ciała i ducha. Dzięki regularnym treningom wzmacniamy nasze mięśnie, zwiększamy zakres ruchu w stawach, poprawiamy wygląd naszej sylwetki. Pozytywny wpływ ćwiczeń odczuwamy także w kwestiach związanych z wydolnością krążeniowo – oddechową, dopisuje nam wspaniałe samopoczucie, a energia życiowa wprost rozpiera nas, motywując do działania. Trening aktywuje wiele procesów w naszym organizmie, które regulują gospodarkę hormonalną, przyśpieszają metabolizm oraz tworzą reakcje obronne wzmacniające naszą odporność na szkodliwe działanie wolnych rodników i stresu.

czytaj całość »
Jak aktywność fizyczna wpływa na pracę mózgu?
Jak aktywność fizyczna wpływa na pracę mózgu?

Regularne uprawianie sportu przynosi same korzyści dla naszego wyglądu oraz stanu zdrowia i kondycji fizycznej. Naukowcy i lekarze zalecają podejmowanie umiarkowanie intensywnej aktywności już od najmłodszych lat jako jeden z najważniejszych czynników wpływających na prawidłowy rozwój naszego organizmu. Ruch poprawia nastrój i samopoczucie, sprawia, że lepiej radzimy sobie w sytuacjach stresowych, oraz znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia groźnych chorób ze strony układu nerwowego, szczególnie u osób starszych. Dlatego, niezależnie od wieku, warto sprawić, by sport stał się nieodłączną częścią naszego życia i zdrowym nawykiem?

czytaj całość »
Odchudzanie z bieżnią treningową – jak ćwiczyć na bieżni?
Odchudzanie z bieżnią treningową – jak ćwiczyć na bieżni?

Bieżnia treningowa należy do najpowszechniejszych rodzajów urządzeń spotykanych w większości profesjonalnych klubów fitness. Bardzo często występuje również jako jeden z elementów wyposażenia domowych siłowni. Taki sprzęt umożliwia przeprowadzenie skutecznego treningu aerobowego (który jest nieodłączną częścią procesu odchudzania) bez konieczności wychodzenia na zewnątrz. W tym artykule przedstawimy najważniejsze informacje dotyczące bieżni treningowych oraz jak ćwiczyć, by zgubić nadmierne kilogramy?

czytaj całość »
Dieta na masę – jak zbudować mięśnie?
Dieta na masę – jak zbudować mięśnie?

Skuteczne budowanie masy mięśniowej jest długotrwałym procesem wymagającym połączenia kilku ważnych kwestii. Jedną z nich jest prawidłowo rozpisany plan treningowy zapewniający odpowiedni balans pomiędzy objętością a intensywnością ćwiczeń. Kolejnym niezbędnym elementem jest regularny progres siłowy, który jest niezbitym dowodem na to, że nasze mięśnie dobrze reagują na działające na nie bodźce. Jednak, zdecydowanie najważniejszą kwestią, na którą powinniśmy zwrócić uwagę to przede wszystkim właściwa regeneracja, której kluczową częścią jest dieta. Jak powinna wyglądać dieta na masę mięśniową? Jakie składniki powinny się znajdować na naszym talerzu?

czytaj całość »
Czym są platformy wibracyjne - czy warto je używać?
Czym są platformy wibracyjne - czy warto je używać?

W dobie rosnącej popularności aktywności fizycznej prawdziwą furorę robią różnego rodzaju sprzęty treningowe. Jednymi z takich urządzeń są platformy wibracyjne umożliwiające wzmacnianie wszystkich mięśni ciała nawet we własnym domu.

 

Jest to doskonała opcja dla osób początkujących, którzy z różnych powodów nie chcą ćwiczyć w klubie fitness lub siłowni. Platformy wibracyjne wykorzystywane są także w profesjonalnych gabinetach rehabilitacyjnych jako narzędzie wspierające powrót do zdrowia po kontuzjach. Urządzenia te wykazują skuteczność w zwiększaniu elastyczności stawów i więzadeł oraz pobudzają układ krążenia do bardziej efektywnej pracy. Powodów, dla których warto zainteresować się tego rodzaju sprzętem, jest znacznie więcej. W tym artykule odpowiemy na pytania: w jaki sposób platforma wibracyjna wpływa na nasze ciało oraz jak wygląda trening?

czytaj całość »
Dlaczego warto jeść orzechy?
Dlaczego warto jeść orzechy?

W ostatnich latach popularność zdrowego stylu życia znacznie wzrosła. Ludzie są coraz bardziej świadomi tego, w jaki sposób to, co jemy wpływa na nasze samopoczucie i funkcjonowanie organizmu.

Prawidłowo zbilansowany jadłospis powinien być bogaty w produkty o wysokiej wartości odżywczej i energetycznej oraz jak najmniejszym stopniu przetworzenia. Do tej kategorii żywności z pewnością możemy zaliczyć orzechy. Ta pożywna i chrupiąca przekąska występuje w wielu odmianach o różnorodnych właściwościach prozdrowotnych. Najpopularniejsze z nich są oczywiście orzechy włoskie, laskowe, ziemne oraz migdały. W tym artykule opiszemy, dlaczego warto włączyć orzechy do naszej codziennej diety.

czytaj całość »
Czym różnią łyżwy hokejowe od figurowych? Które lepiej wybrać?
Czym różnią łyżwy hokejowe od figurowych? Które lepiej wybrać?

Wraz z nadejściem zimy większość z nas spędza wolny czas w zaciszu własnych czterech ścian, otuleni ciepłym kocem w towarzystwie ulubionej książki i z kubkiem rozgrzewającej, gorącej herbaty w ręku. Zima to jednak nie tylko czas błogiego lenistwa. Jest to także doskonały moment na rozpoczęcie aktywności fizycznej. Gdy dni stają się coraz krótsze, a temperatura szybko wędruje w okolice zera, odstawiamy nasze rolki i rowery na przezimowanie do garażu czy piwnicy, a na naszych nogach pojawiają się narty lub łyżwy.

czytaj całość »
Jak zwiększyć siłę mięśni?
Jak zwiększyć siłę mięśni?

Różne są powody, dla których decydujemy się rozpocząć treningi w siłowni. Jedni pragną uzyskać masywną, muskularną sylwetkę niczym zawodowi kulturyści, inni chcą stracić nadmierne kilogramy tkanki tłuszczowej, by móc bez wstydu i zakłopotania pokazać się bez koszulki na plaży. Trening z ciężarami jest także niezbędną częścią rozwoju w wielu dyscyplinach sportowych. Bez względu na to, jakie są nasze motywacje, podczas ćwiczeń z ciężarami będziemy wykorzystywać pewną, niezwykle ważną cechę motoryczną każdego człowieka, czyli siłę mięśniową. Czym jest siła mięśniowa, jakie są jej rodzaje oraz jak najefektywniej ją zwiększyć?

 

czytaj całość »
Suplementy przedtreningowe – jakie najlepsze?
Suplementy przedtreningowe – jakie najlepsze?

Rosnąca popularność zdrowego i aktywnego trybu życia spowodowała dynamiczny rozwój branży suplementów diety dla sportowców. Producenci prześcigają się w opracowywaniu coraz to nowszych i lepszych formuł, których zadaniem jest zmaksymalizowanie naszych możliwości podczas wysiłku fizycznego. Jednymi z najpopularniejszych produktów są tak zwane przedtreningówki, przeznaczone do stosowania przed rozpoczęciem ćwiczeń. W swoim składzie zawierają kilka lub nawet kilkanaście składników o szerokim spektrum działania, które w różnorodny sposób wpływają na organizm. Głównym ich zadaniem jest zwiększanie poziomu energii oraz redukowanie zmęczenia. Niektóre składniki tych produktów powodują zwiększony przepływ krwi, a co za tym idzie, więcej składników odżywczych trafia do naszych mięśni. Dzięki temu zwiększają się nasze możliwości siłowe i wytrzymałościowe oraz regeneracyjne.

czytaj całość »
Dlaczego warto mieć rękawice na siłownię? Wybieramy rękawiczki treningowe
Dlaczego warto mieć rękawice na siłownię? Wybieramy rękawiczki treningowe

Rękawice to jeden z akcesoriów często wykorzystywanych przez sportowców. Osoby, które systematycznie ćwiczą wiedzą, że niektóre wariacje treningowe mogą być męczące dla dłoni. Chcąc nie tylko ochronić wrażliwą skórę rąk, ale także osiągać lepsze efekty na siłowni, warto wyposażyć się w rękawice treningowe. Jak wybrać dobre rękawiczki na siłownię?

czytaj całość »
Mięśnie głębokie – dlaczego warto je wzmacniać?
Mięśnie głębokie – dlaczego warto je wzmacniać?

Głównym celem większości osób ćwiczących na siłowni jest uzyskanie silnej, ładnie rozwiniętej muskulatury, która dodaje pewności siebie i sprawia, że po prostu lepiej się prezentujemy. Jednak potężna masa mięśniowa, podobnie jak budynki, musi opierać się na solidnych fundamentach. Taką rolę w ciele człowieka pełnią mięśnie głębokie zlokalizowane w obrębie tułowia. Zwane także mięśniami posturalnymi lub z angielskiego „core muscles”. Pełnią one szereg bardzo ważnych funkcji. Odpowiedzialne są między innymi za stabilizowanie naszej sylwetki podczas wykonywania różnych ruchów oraz utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. Silne mięśnie głębokie utrzymują na właściwym miejscu narządy wewnętrzne oraz chronią przed przeciążeniami i kontuzjami.

czytaj całość »
Pas do ciężarów – jak działa, jak zakładać?
Pas do ciężarów – jak działa, jak zakładać?

Pas do ciężarów, zwany też pasem kulturystycznym należy do najpopularniejszych akcesoriów treningowych. Korzystają z niego zarówno amatorzy, jak i profesjonalni zawodnicy różnych dyscyplin siłowych. Jego użycie jest absolutnie konieczne podczas dźwigania dużych ciężarów. Głównym zadaniem pasa treningowego jest zapewnienie dodatkowego wsparcia mięśniom stabilizującym naszą sylwetkę. Zapobiega to wystąpieniu bolesnej i trudnej do wyleczenia kontuzji bioder czy odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Noszenie pasa może pomóc nam w zwiększaniu siły w wielu podstawowych ćwiczeniach złożonych, takich jak przysiady, martwy ciąg czy wyciskanie nad głowę. Jakie są zalety używania pasa do ciężarów oraz jak w prawidłowy sposób go zakładać?

czytaj całość »
Jak dbać o stawy?
Jak dbać o stawy?

Każda osoba rozpoczynająca swoją przygodę z treningiem siłowym stawia przed sobą konkretne cele, takie jak zwiększenie masy mięśniowej, zrzucenie zbędnych kilogramów tłuszczu oraz poprawę wydolności krążeniowo-oddechowej. W początkowym okresie treningowym nasz progres przebiega bardzo dynamicznie. Regularnie dokładamy obciążenia na sztandze, wyraźnie zmienia się także nasza sylwetka. W tej pogoni za wymarzonym ciałem bardzo często zapominamy o niezwykle ważnej profilaktyce zdrowotnej, która powinna być uwzględniona w każdym, prawidłowo ułożonym planie treningowym. Szczególnej uwagi wymagają nasze stawy, które są narażone na przeciążenia podczas treningu z ciężarami. Jednak odpowiednie podejście do ćwiczeń i suplementacji pozwoli nam uniknąć bolesnych urazów, które mogłyby znacznie pogorszyć jakość naszego życia. W tym artykule przedstawiamy sposoby na utrzymanie stawów w dobrym zdrowiu i kondycji, aby nie stały się czynnikiem ograniczającym nasz postęp.

czytaj całość »
Maska treningowa – do czego służy i jak działa?
Maska treningowa – do czego służy i jak działa?

Maski treningowe to popularne narzędzie do treningu wytrzymałościowego, zwiększającego pojemność tlenową płuc. Znane są również jako maski do treningu wysokościowego ze względu na zdolność do imitowania ubogich w tlen warunków panujących na znacznych wysokościach. Z tego powodu bardzo często stanowią kluczowy element w treningu przygotowawczym wspinaczy wysokogórskich, dzięki czemu znacznie łatwiej i szybciej przystosowują swój organizm do pracy w ekstremalnym środowisku. Jak działają maski treningowe, czy są bezpieczne? Jaki mają one wpływ na nasz organizm oraz jakie korzyści przynosi ich regularne stosowanie?

czytaj całość »
Ergometr w Crossficie – jakie daje korzyści
Ergometr w Crossficie – jakie daje korzyści

Rosnąca popularność szeroko pojętej aktywności fizycznej od kilku lat ogarnia cały świat. Ludzie są coraz bardziej świadomi korzyści, jakie niesie ze sobą regularne uprawianie sportu. Najważniejsze z nich obejmują pozytywny wpływ na zdrowie i funkcjonowanie całego organizmu, a także poprawę wyglądu sylwetki. Wśród wielu metod treningowych bardzo częstym wyborem osób rozpoczynających przygodę ze sportem jest popularny CrossFit.

 

czytaj całość »
Nasiona chia - właściwości
Nasiona chia - właściwości

Nasiona Chia (szałwia hiszpańska) należą do grupy „superfoods”, czyli nieprzetworzonych produktów pochodzenia naturalnego bogatych w korzystne dla zdrowia składniki odżywcze. Te maleńkie owalne nasiona w ostatnich latach zyskały sporą popularność i dziś możemy je kupić w praktycznie każdym supermarkecie i znaleźć w wielu produktach - od napojów owocowych i batonów energetycznych po płatki zbożowe i jogurty. Korzyści dla ludzkiego organizmu wynikające ze spożywania nasion chia są liczne. Oto kilka powodów, dla których warto włączyć je do naszej diety.

czytaj całość »
Najpopularniejsze sporty zimowe
Najpopularniejsze sporty zimowe

Zima to ukochana pora roku miłośników śnieżnego szaleństwa. Wielbiciele aktywności fizycznej w niskich temperaturach, każdego roku chętnie wybierają się tam, gdzie pogoda dopisała lub tworzą sztuczne warunki do wykonywania swoich ukochanych sportów zimowych, stanowiących okazję nie tylko do  rywalizacji i poprawienia kondycji fizycznej, ale także do świetnej zabawy. Zobaczmy, jakie są najpopularniejsze sporty zimowe?

czytaj całość »
TRX - do czego służy? Trening z taśmami TRX
TRX - do czego służy? Trening z taśmami TRX

Wszyscy wiemy o tym, że regularne ćwiczenia korzystnie wpływają na naszą kondycję i siłę. Podczas treningu wraz z potem wylewamy nasz codzienny stres i zmartwienia, a tym samym dodajemy sobie potężnego zastrzyku energetycznego i w znaczący sposób poprawiamy stan naszego zdrowia i jakość życia. Okres epidemiczny sprawił, że ludzie na całym świecie musieli przestawić swoje życie zawodowe na system pracy zdalnej, a aktywność fizyczną przenieść z siłowni i klubów fitness do własnego domu. Prawdziwy wybuch popularności przeżywają różnorodne akcesoria do treningu domowego. Jak świeże bułeczki sprzedają się hantle, gumy oporowe, ekspandery, a także taśmy TRX.

czytaj całość »
Blog kategorie
Blog chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl