Podaj maila i odbierz darmowy BON
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać darmowy BON na zakupy.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych.
Czy warto stosować przedtreningówki?
Czy warto stosować przedtreningówki?

Odżywki przedtreningowe należą do najpopularniejszych środków wspomagających nasz organizm podczas intensywnego wysiłku na siłowni. Producenci suplementów dla sportowców wymyślają coraz to nowsze i lepsze formuły, które zwiększają skuteczność naszych treningów i pomagają nam pokonywać okresy stagnacji siłowej i sylwetkowej.

czytaj całość »
Palma sabałowa - co to jest? Działanie i właściwości
Palma sabałowa - co to jest? Działanie i właściwości

 

Palma sabałowa zdobywa coraz większą popularność na całym świecie wśród osób szukających naturalnej metody na męskie problemy. Okazuje się bowiem, że saw palmetto to prawdziwy sprzymierzeniec w walce z łysieniem androgenowym i skuteczny środek zwalczający choroby prostaty, z którymi często borykają się mężczyźni w każdym wieku. Palma sabałowa ma także wiele innych prozdrowotnych właściwości oraz efektywnie zwiększa sprawność seksualną. Wspaniale sprawdza się w profilaktyce zdrowia pęcherza moczowego oraz w redukowaniu stanów zapalnych w obrębie układu moczowego i płciowego. Wywoływany przez palmę sabałową wzrost syntezy testosteronu może się również przyczynić do osiągania lepszych wyników treningowych u osób aktywnych fizycznie. Na początku przyjrzyjmy się, czym jest palma sabałowa, jaka jest historia jej wykorzystania oraz w jaki sposób wpływa na funkcjonowanie naszego organizmu.

czytaj całość »
Najlepsze źródła węglowodanów w diecie sportowca
Najlepsze źródła węglowodanów w diecie sportowca

Najlepsze źródła węglowodanów w diecie sportowca

 

Jednym z najistotniejszych elementów w diecie każdego sportowca są węglowodany, które dostarczają bardzo wydajnej energii, niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania organizmu i wykorzystywanej we wszystkich procesach w nim zachodzących. Odpowiednia podaż węglowodanów wpływa na nasze zdolności fizyczne oraz psychiczne. W tym artykule przedstawimy informacje mogące ułatwić osobom aktywnym właściwy dobór źródeł węglowodanów oraz ustalić ich optymalną ilość w codziennym jadłospisie.

czytaj całość »
Bring Sally Up Challenge – co to jest, jak wykonać?
Bring Sally Up Challenge – co to jest, jak wykonać?

Co jakiś czas świat fitnessu opanowuje moda na różnorodne wyzwania treningowe, których zadaniem jest urozmaicenie naszych codziennych wysiłków i wprowadzenie nowych, nieznanych wcześniej bodźców dla naszego ciała. Skutkiem tego może być widoczna poprawa naszej sylwetki oraz odczuwalny wzrost siły i wydolności. Zaletą większości tego rodzaju metod treningowych jest możliwość wykonania ich w profesjonalnym klubie fitness, jak i we własnym domu. Wyzwania treningowe zajmują także znacznie mniej czasu niż tradycyjne metody, a jednocześnie, działają równie skutecznie poprzez wysoką intensywność wysiłku. Jednym z najnowszych wyzwań, które błyskawicznie obiegły cały internet, jest Bring Sally Up ChallengeNa czym polega ten trening oraz w jaki sposób możemy go wykonywać?

 

czytaj całość »
Jakie białko na redukcję?
Jakie białko na redukcję?

Redukcja nadmiaru tkanki tłuszczowej i uzyskanie pięknej, wymarzonej sylwetki to długotrwały proces wymagający od nas zaangażowania, wytrwałości, a co najważniejsze cierpliwości. Kluczem do sukcesu jest połączenie kilku ważnych elementów takich jak odpowiednia podaż energii i składników odżywczych oraz trening siłowy i aerobowy. Najważniejszą kwestią jest utrzymywanie ujemnego bilansu kalorycznego, czyli dostarczanie do organizmu mniej energii niż wynosi nasze zapotrzebowanie. W dalszej kolejności powinniśmy zadbać o właściwą ilość wysokiej jakości białka w diecie, które ochroni nasze mięśnie przed utratą objętości podczas procesu redukcyjnego oraz pomoże utrzymać siłę.

czytaj całość »
Elektrostymulacja mięśni - jak to działa?
Elektrostymulacja mięśni - jak to działa?

Elektrostymulacja jest alternatywną metodą leczniczą i treningową wykorzystywaną w celu przyśpieszenia regeneracji i wzrostu objętości włókien mięśniowych. Właściwie przeprowadzona elektroterapia będzie znakomitym uzupełnieniem tradycyjnego treningu siłowego oraz zwiększy skuteczność różnorodnych zabiegów rehabilitacyjnych na uszkodzonych mięśniach. Elektrostymulacja wpływa także na poprawę funkcjonowania układu nerwowego oraz zwiększa przepływ krwi do mięśni i tkanek. Na czym polega ten zabieg oraz jakie korzyści przynosi dla naszego zdrowia i wyglądu?

czytaj całość »
Pilates – jakie daje korzyści?
Pilates – jakie daje korzyści?

Aktywność fizyczna przynosi niezliczone korzyści zdrowotne dla ciała i ducha. Dzięki regularnym treningom wzmacniamy nasze mięśnie, zwiększamy zakres ruchu w stawach, poprawiamy wygląd naszej sylwetki. Pozytywny wpływ ćwiczeń odczuwamy także w kwestiach związanych z wydolnością krążeniowo – oddechową, dopisuje nam wspaniałe samopoczucie, a energia życiowa wprost rozpiera nas, motywując do działania. Trening aktywuje wiele procesów w naszym organizmie, które regulują gospodarkę hormonalną, przyśpieszają metabolizm oraz tworzą reakcje obronne wzmacniające naszą odporność na szkodliwe działanie wolnych rodników i stresu.

czytaj całość »
Jak aktywność fizyczna wpływa na pracę mózgu?
Jak aktywność fizyczna wpływa na pracę mózgu?

Regularne uprawianie sportu przynosi same korzyści dla naszego wyglądu oraz stanu zdrowia i kondycji fizycznej. Naukowcy i lekarze zalecają podejmowanie umiarkowanie intensywnej aktywności już od najmłodszych lat jako jeden z najważniejszych czynników wpływających na prawidłowy rozwój naszego organizmu. Ruch poprawia nastrój i samopoczucie, sprawia, że lepiej radzimy sobie w sytuacjach stresowych, oraz znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia groźnych chorób ze strony układu nerwowego, szczególnie u osób starszych. Dlatego, niezależnie od wieku, warto sprawić, by sport stał się nieodłączną częścią naszego życia i zdrowym nawykiem?

czytaj całość »
Odchudzanie z bieżnią treningową – jak ćwiczyć na bieżni?
Odchudzanie z bieżnią treningową – jak ćwiczyć na bieżni?

Bieżnia treningowa należy do najpowszechniejszych rodzajów urządzeń spotykanych w większości profesjonalnych klubów fitness. Bardzo często występuje również jako jeden z elementów wyposażenia domowych siłowni. Taki sprzęt umożliwia przeprowadzenie skutecznego treningu aerobowego (który jest nieodłączną częścią procesu odchudzania) bez konieczności wychodzenia na zewnątrz. W tym artykule przedstawimy najważniejsze informacje dotyczące bieżni treningowych oraz jak ćwiczyć, by zgubić nadmierne kilogramy?

czytaj całość »
Dieta na masę – jak zbudować mięśnie?
Dieta na masę – jak zbudować mięśnie?

Skuteczne budowanie masy mięśniowej jest długotrwałym procesem wymagającym połączenia kilku ważnych kwestii. Jedną z nich jest prawidłowo rozpisany plan treningowy zapewniający odpowiedni balans pomiędzy objętością a intensywnością ćwiczeń. Kolejnym niezbędnym elementem jest regularny progres siłowy, który jest niezbitym dowodem na to, że nasze mięśnie dobrze reagują na działające na nie bodźce. Jednak, zdecydowanie najważniejszą kwestią, na którą powinniśmy zwrócić uwagę to przede wszystkim właściwa regeneracja, której kluczową częścią jest dieta. Jak powinna wyglądać dieta na masę mięśniową? Jakie składniki powinny się znajdować na naszym talerzu?

czytaj całość »
Czym są platformy wibracyjne - czy warto je używać?
Czym są platformy wibracyjne - czy warto je używać?

W dobie rosnącej popularności aktywności fizycznej prawdziwą furorę robią różnego rodzaju sprzęty treningowe. Jednymi z takich urządzeń są platformy wibracyjne umożliwiające wzmacnianie wszystkich mięśni ciała nawet we własnym domu.

 

Jest to doskonała opcja dla osób początkujących, którzy z różnych powodów nie chcą ćwiczyć w klubie fitness lub siłowni. Platformy wibracyjne wykorzystywane są także w profesjonalnych gabinetach rehabilitacyjnych jako narzędzie wspierające powrót do zdrowia po kontuzjach. Urządzenia te wykazują skuteczność w zwiększaniu elastyczności stawów i więzadeł oraz pobudzają układ krążenia do bardziej efektywnej pracy. Powodów, dla których warto zainteresować się tego rodzaju sprzętem, jest znacznie więcej. W tym artykule odpowiemy na pytania: w jaki sposób platforma wibracyjna wpływa na nasze ciało oraz jak wygląda trening?

czytaj całość »
Dlaczego warto jeść orzechy?
Dlaczego warto jeść orzechy?

W ostatnich latach popularność zdrowego stylu życia znacznie wzrosła. Ludzie są coraz bardziej świadomi tego, w jaki sposób to, co jemy wpływa na nasze samopoczucie i funkcjonowanie organizmu.

Prawidłowo zbilansowany jadłospis powinien być bogaty w produkty o wysokiej wartości odżywczej i energetycznej oraz jak najmniejszym stopniu przetworzenia. Do tej kategorii żywności z pewnością możemy zaliczyć orzechy. Ta pożywna i chrupiąca przekąska występuje w wielu odmianach o różnorodnych właściwościach prozdrowotnych. Najpopularniejsze z nich są oczywiście orzechy włoskie, laskowe, ziemne oraz migdały. W tym artykule opiszemy, dlaczego warto włączyć orzechy do naszej codziennej diety.

czytaj całość »
Czym różnią łyżwy hokejowe od figurowych? Które lepiej wybrać?
Czym różnią łyżwy hokejowe od figurowych? Które lepiej wybrać?

Wraz z nadejściem zimy większość z nas spędza wolny czas w zaciszu własnych czterech ścian, otuleni ciepłym kocem w towarzystwie ulubionej książki i z kubkiem rozgrzewającej, gorącej herbaty w ręku. Zima to jednak nie tylko czas błogiego lenistwa. Jest to także doskonały moment na rozpoczęcie aktywności fizycznej. Gdy dni stają się coraz krótsze, a temperatura szybko wędruje w okolice zera, odstawiamy nasze rolki i rowery na przezimowanie do garażu czy piwnicy, a na naszych nogach pojawiają się narty lub łyżwy.

czytaj całość »
Jak zwiększyć siłę mięśni?
Jak zwiększyć siłę mięśni?

Różne są powody, dla których decydujemy się rozpocząć treningi w siłowni. Jedni pragną uzyskać masywną, muskularną sylwetkę niczym zawodowi kulturyści, inni chcą stracić nadmierne kilogramy tkanki tłuszczowej, by móc bez wstydu i zakłopotania pokazać się bez koszulki na plaży. Trening z ciężarami jest także niezbędną częścią rozwoju w wielu dyscyplinach sportowych. Bez względu na to, jakie są nasze motywacje, podczas ćwiczeń z ciężarami będziemy wykorzystywać pewną, niezwykle ważną cechę motoryczną każdego człowieka, czyli siłę mięśniową. Czym jest siła mięśniowa, jakie są jej rodzaje oraz jak najefektywniej ją zwiększyć?

 

czytaj całość »
Suplementy przedtreningowe – jakie najlepsze?
Suplementy przedtreningowe – jakie najlepsze?

Rosnąca popularność zdrowego i aktywnego trybu życia spowodowała dynamiczny rozwój branży suplementów diety dla sportowców. Producenci prześcigają się w opracowywaniu coraz to nowszych i lepszych formuł, których zadaniem jest zmaksymalizowanie naszych możliwości podczas wysiłku fizycznego. Jednymi z najpopularniejszych produktów są tak zwane przedtreningówki, przeznaczone do stosowania przed rozpoczęciem ćwiczeń. W swoim składzie zawierają kilka lub nawet kilkanaście składników o szerokim spektrum działania, które w różnorodny sposób wpływają na organizm. Głównym ich zadaniem jest zwiększanie poziomu energii oraz redukowanie zmęczenia. Niektóre składniki tych produktów powodują zwiększony przepływ krwi, a co za tym idzie, więcej składników odżywczych trafia do naszych mięśni. Dzięki temu zwiększają się nasze możliwości siłowe i wytrzymałościowe oraz regeneracyjne.

czytaj całość »
Dlaczego warto mieć rękawice na siłownię? Wybieramy rękawiczki treningowe
Dlaczego warto mieć rękawice na siłownię? Wybieramy rękawiczki treningowe

Rękawice to jeden z akcesoriów często wykorzystywanych przez sportowców. Osoby, które systematycznie ćwiczą wiedzą, że niektóre wariacje treningowe mogą być męczące dla dłoni. Chcąc nie tylko ochronić wrażliwą skórę rąk, ale także osiągać lepsze efekty na siłowni, warto wyposażyć się w rękawice treningowe. Jak wybrać dobre rękawiczki na siłownię?

czytaj całość »
Mięśnie głębokie – dlaczego warto je wzmacniać?
Mięśnie głębokie – dlaczego warto je wzmacniać?

Głównym celem większości osób ćwiczących na siłowni jest uzyskanie silnej, ładnie rozwiniętej muskulatury, która dodaje pewności siebie i sprawia, że po prostu lepiej się prezentujemy. Jednak potężna masa mięśniowa, podobnie jak budynki, musi opierać się na solidnych fundamentach. Taką rolę w ciele człowieka pełnią mięśnie głębokie zlokalizowane w obrębie tułowia. Zwane także mięśniami posturalnymi lub z angielskiego „core muscles”. Pełnią one szereg bardzo ważnych funkcji. Odpowiedzialne są między innymi za stabilizowanie naszej sylwetki podczas wykonywania różnych ruchów oraz utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. Silne mięśnie głębokie utrzymują na właściwym miejscu narządy wewnętrzne oraz chronią przed przeciążeniami i kontuzjami.

czytaj całość »
Pas do ciężarów – jak działa, jak zakładać?
Pas do ciężarów – jak działa, jak zakładać?

Pas do ciężarów, zwany też pasem kulturystycznym należy do najpopularniejszych akcesoriów treningowych. Korzystają z niego zarówno amatorzy, jak i profesjonalni zawodnicy różnych dyscyplin siłowych. Jego użycie jest absolutnie konieczne podczas dźwigania dużych ciężarów. Głównym zadaniem pasa treningowego jest zapewnienie dodatkowego wsparcia mięśniom stabilizującym naszą sylwetkę. Zapobiega to wystąpieniu bolesnej i trudnej do wyleczenia kontuzji bioder czy odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Noszenie pasa może pomóc nam w zwiększaniu siły w wielu podstawowych ćwiczeniach złożonych, takich jak przysiady, martwy ciąg czy wyciskanie nad głowę. Jakie są zalety używania pasa do ciężarów oraz jak w prawidłowy sposób go zakładać?

czytaj całość »
Blog kategorie
Blog chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl