Podaj maila i odbierz darmowy BON
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać darmowy BON na zakupy.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych.
Nasiona chia - właściwości
Nasiona chia - właściwości

Nasiona Chia (szałwia hiszpańska) należą do grupy „superfoods”, czyli nieprzetworzonych produktów pochodzenia naturalnego bogatych w korzystne dla zdrowia składniki odżywcze. Te maleńkie owalne nasiona w ostatnich latach zyskały sporą popularność i dziś możemy je kupić w praktycznie każdym supermarkecie i znaleźć w wielu produktach - od napojów owocowych i batonów energetycznych po płatki zbożowe i jogurty. Korzyści dla ludzkiego organizmu wynikające ze spożywania nasion chia są liczne. Oto kilka powodów, dla których warto włączyć je do naszej diety.

czytaj całość »
Najpopularniejsze sporty zimowe
Najpopularniejsze sporty zimowe

Zima to ukochana pora roku miłośników śnieżnego szaleństwa. Wielbiciele aktywności fizycznej w niskich temperaturach, każdego roku chętnie wybierają się tam, gdzie pogoda dopisała lub tworzą sztuczne warunki do wykonywania swoich ukochanych sportów zimowych, stanowiących okazję nie tylko do  rywalizacji i poprawienia kondycji fizycznej, ale także do świetnej zabawy. Zobaczmy, jakie są najpopularniejsze sporty zimowe?

czytaj całość »
TRX - do czego służy? Trening z taśmami TRX
TRX - do czego służy? Trening z taśmami TRX

Wszyscy wiemy o tym, że regularne ćwiczenia korzystnie wpływają na naszą kondycję i siłę. Podczas treningu wraz z potem wylewamy nasz codzienny stres i zmartwienia, a tym samym dodajemy sobie potężnego zastrzyku energetycznego i w znaczący sposób poprawiamy stan naszego zdrowia i jakość życia. Okres epidemiczny sprawił, że ludzie na całym świecie musieli przestawić swoje życie zawodowe na system pracy zdalnej, a aktywność fizyczną przenieść z siłowni i klubów fitness do własnego domu. Prawdziwy wybuch popularności przeżywają różnorodne akcesoria do treningu domowego. Jak świeże bułeczki sprzedają się hantle, gumy oporowe, ekspandery, a także taśmy TRX.

czytaj całość »
Cheat day – co to jest i czy warto robić go na diecie?
Cheat day – co to jest i czy warto robić go na diecie?

 

Cheat day, czyli tak zwany „oszukany dzień” to coś, co jedna grupa sportowców uwielbia, a druga piętnuje. Dlaczego? Czym jest cheat day, kto może, a kto nie powinien go stosować i czy warto pozwolić sobie na niego w trakcie diety odchudzającej?

czytaj całość »
Trening z piłkami wall ball – jak powinien wyglądać?
Trening z piłkami wall ball – jak powinien wyglądać?

W ostatnich latach branża fitness przeżywa prawdziwe odrodzenie. Ludzie coraz chętniej dbają o własną sylwetkę, a przy okazji także o zdrowie i dobre samopoczucie. Ogólny dostęp do profesjonalnej wiedzy umożliwia każdemu dopasowanie właściwego treningu do własnych zapotrzebowań i preferencji. Już nie musimy kupować czasopism dla kulturystów, aby dowiedzieć się, jak ćwiczyć. Wszelkie przydatne informacje znajdziemy w internecie. Do wyboru mamy także niezliczoną ilość sprzętu i akcesoriów, które możemy wykorzystać w naszym treningu.

 

Gumy oporowe, taśmy czy piłki wall ball to doskonałe akcesoria, pozwalające na urozmaicenie planu treningowego i wzbogacenie go o ćwiczenia funkcjonalne. Trening z piłkami wall ball skutecznie zwiększy naszą moc, wzmocni mięśnie odpowiedzialne za utrzymywanie prawidłowej postawy, a także rozbuduje każdy mięsień znajdujący się w naszym ciele. Ćwiczenia z piłką to funkcjonalny trening całego ciała, który można dodać do każdego planu siłowego lub wytrzymałościowego. Wszelkie ruchy eksplozywne z piłkami są zwykle wykonywane jako część treningu CrossFit, jednak ze względu na efekty, jakie daje, jest to sprzęt, który możemy obecnie spotkać w niemal każdej siłowni czy klubie fitness. Dlaczego warto ćwiczyć z piłką wall ball i jakie są najpopularniejsze ćwiczenia z jej udziałem?

czytaj całość »
Magnezja – co to jest i jakie ma znaczenie w sporcie?
Magnezja – co to jest i jakie ma znaczenie w sporcie?

Nie zależnie od tego, czy uprawiasz sporty siłowe, crossfit lub wspinaczkę skałkową, w każdej z tych dyscyplin ważną rolę odgrywa siła chwytu. W ćwiczeniach, takich jak martwy ciąg, wiosłowanie lub rwanie, dłonie bardzo często są czynnikiem ograniczającym nasze możliwości siłowe, a nie ma nic bardziej frustrującego niż ślizgający się po palcach gryf sztangi przed zakończeniem serii danego ćwiczenia. Oprócz tego słaby chwyt może prowadzić do zaburzenia naszej techniki, co często skutkuje bolesnymi kontuzjami mięśni i ścięgien w przedramionach. Silny i pewny chwyt jest niezwykle ważny na ściance wspinaczkowej przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa. Doskonała przyczepność dłoni jest konieczna na sali gimnastycznej podczas wykonywania różnych figur na drążkach i poręczach.

 

Istnieje kilka sposobów na wzmocnienie siły naszego chwytu. Miłośnicy sportów siłowych mają do wyboru różnego rodzaju akcesoria, takie jak pasy i haki do podnoszenia ciężarów. Dużą popularnością cieszy się także magnezja, używana przede wszystkim przez wspinaczy i ciężarowców. Czym jest magnezja i jakie wyróżniamy jej rodzaje?

czytaj całość »
Jakie tłuszcze dla sportowców? Źródła zdrowych tłuszczów, które wspomogą budowanie sylwetki
Jakie tłuszcze dla sportowców? Źródła zdrowych tłuszczów, które wspomogą budowanie sylwetki

Tłuszcze mogą mieć pozytywne znaczenie dla każdego człowieka, gdyż odpowiadają za wiele procesów, przebiegających w organizmie. Są one szczególne ważne dla sportowców, którzy wykazują zwiększone zapotrzebowanie na te składniki, ponieważ ich organizm zużywa ich więcej do wzrostu i regeneracji mięśni. Jakie znaczenie mają tłuszcze w diecie sportowca i na jakie ich źródła stawiać najlepiej?

czytaj całość »
Jakie kije trekkingowe wybrać?
Jakie kije trekkingowe wybrać?

 

Trekking staje się coraz bardziej popularny, co sprzyja zwiększeniu zainteresowania kijami trekkingowymi. Aktualnie można spotkać różne rodzaje tego sprzętu, nic więc dziwnego, że niektóre osoby mogą poczuć się zagubione i stanąć przed dylematem, jakie wybrać. Poniżej przedstawiamy krótki poradnik, który być może ułatwi wybór.

czytaj całość »
Aminokwasy EAA- czym są i jak je stosować?
Aminokwasy EAA- czym są i jak je stosować?

Smukła, umięśniona sylwetka, to coś, czym każdy z nas chciałby móc się pochwalić. Nie jest to jednak prosta sprawa. Chcąc zrzucić zbędne kilogramy tłuszczu i zbudować zdrową masę mięśniową, musimy liczyć się z wieloma wyrzeczeniami. Przede wszystkim musimy stosować odpowiednią dietę oraz zwiększyć swoją aktywność fizyczną. Dobrze dobrany bilans kaloryczny, uwzględniający dostarczanie do organizmu wszystkich niezbędnych wartości odżywczych, jest podstawą budowania masy mięśniowej i redukcji tłuszczu. Bardzo pomocne w tym procesie mogą okazać się również wszelkiego rodzaju suplementy diety. Jednym ze składników, które często stanowią podstawę składu takich produktów, są aminokwasy EAA. Ich działanie znacząco pomaga przyśpieszyć zdobywanie pożądanych efektów.

czytaj całość »
Izolat czy koncentrat białka – co lepsze?
Izolat czy koncentrat białka – co lepsze?

Odżywki białkowe zaliczane są do najczęściej wybieranych suplementów diety przez sportowców. Proteiny mają bardzo duże znaczenie dla budowania masy mięśniowej, a zapotrzebowanie na ten składnik wzrasta, gdy więcej ćwiczymy. Często to, co spożywamy wraz z pożywieniem, nie wystarcza, dlatego większość sportowców stawia na popularne, dobrze wchłanialne izolaty i koncentraty białka serwetkowego, które, rozpuszczone w wodzie mogą stanowić posiłek potreningowy lub przekąskę przed snem. Dobra rozpuszczalność takiego białka sprawia, że świetnie sprawdzi się również jako dodatek do jogurtów i słodkich deserów, tworząc z nich potrawy wysokoproteinowe.

czytaj całość »
Skinny fat – co to jest? Jak zmienić wygląd sylwetki?
Skinny fat – co to jest? Jak zmienić wygląd sylwetki?

Skinny fat to jeden z najmniej pożądanych typów sylwetki określający osoby pozornie szczupłe posiadające nadmiar tkanki tłuszczowej. W wolnym tłumaczeniu brzmi dość zabawnie i oznacza po prostu: chudy grubas, jednak jest to problem dotyczący wielu osób dążących do uzyskania wymarzonej sylwetki. Cechą charakterystyczną dla tego typu budowy ciała jest niezwykle oporna warstwa tłuszczu zalegająca w okolicach brzucha. U osób skinny fat poprzez szereg badań, stwierdza się prawidłową w stosunku do wzrostu wagę ciała z równoczesnym występowaniem otyłości brzusznej.

czytaj całość »
L-karnityna – zastosowanie i działanie. Jak wpływa na organizm sportowca?
L-karnityna – zastosowanie i działanie. Jak wpływa na organizm sportowca?

L-karnityna to jeden z popularniejszych suplementów, stosowanych przez sportowców. Osoby aktywne wybierają ją najczęściej w okresie redukcji, gdyż związek ten znany jest z tego, że przyspiesza spalanie tłuszczu, a więc i pomaga w rzeźbieniu sylwetki. L-karnityna znajduje także swoje miejsce w wielu suplementach, wspomagających odchudzanie. Jednak pomoc w utracie kilogramów to niejedyne jej korzystne działanie. Substancja ta bowiem wspiera w organizmie człowieka wiele procesów i jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania. Czym jest L-karnityna, jak działa na organizm sportowca i czy faktycznie wspomaga odchudzanie?

czytaj całość »
Sen, a regeneracja, czyli jakie znaczenie ma dobry sen dla sportowca?
Sen, a regeneracja, czyli jakie znaczenie ma dobry sen dla sportowca?

 

Każdy sportowiec zdaje sobie sprawę, że intensywny trening to nie wszystko. Mięśnie rosną bowiem nie tylko wtedy, gdy ćwiczymy, ale także, a właściwie głównie – podczas odpoczynku. To właśnie dlatego sportowcom zaleca się różnego rodzaju techniki relaksacyjne, których celem jest przyspieszenie regeneracji mięśni i tkanek, co umożliwi sprawniejsze budowanie sylwetki oraz lepsze rezultaty treningów.

 

Pomimo wszelkiego rodzaju zabiegów, nasze mięśnie najsilniej się regenerują i najszybciej rosną podczas snu. Liczy się nie tylko jego odpowiednia ilość, ale także jakość. Niedobór snu wiąże się nie tylko z pogorszeniem nastroju, ale także z brakiem możliwości skupienia oraz zmniejszeniem zdolności fizycznych. Co więcej, ciało, które jest niewyspane, nie może się poprawnie zregenerować, a to oznacza, że wydłuża się okres, w którym mięśnie będą ponownie gotowe do wysiłku. Jakie jest znaczenie snu dla organizmu sportowca? Zobaczmy.

czytaj całość »
Batony proteinowe – czy warto wprowadzić je do diety?
Batony proteinowe – czy warto wprowadzić je do diety?

Batony proteinowe zyskują coraz większą popularność w świecie żywności dietetycznej. Są nie tylko smaczną i zdrową przekąską, ale także źródłem białka, które jest kluczowym składnikiem diety każdego sportowca amatora i profesjonalisty. W niektórych sytuacjach mogą również pełnić funkcję zamiennika tradycyjnego posiłku. Obecnie batony proteinowe spotkamy nie tylko w sklepach z odżywkami, ale także w wielu marketach spożywczych. Dokonując zakupu, warto zapoznać się ze składem produktu, gdyż niektóre batony różnią się od popularnych marsów czy snickersów wyłącznie zawartością białka. Czym powinien charakteryzować się dobry baton proteinowy i czy warto po niego sięgać?

czytaj całość »
Trening pływacki- dlaczego warto wprowadzić pływanie do planu treningowego?
Trening pływacki- dlaczego warto wprowadzić pływanie do planu treningowego?

Systematyczna aktywność fizyczna stała się trendem, który stosuje coraz większa liczba Polaków. Już dawno temu udowodniono, iż treningi pomagają skutecznie walczyć z nadwagą, co wprost przekłada się na nasze zdrowie i samopoczucie. Przyczyn, dla których ludzie decydują się na rozpoczęcie treningów, jest wiele: poprawa kondycji, chęć zmiany wyglądu sylwetki, oderwanie się od stresu codziennych zajęć. Niezależnie od powodów, które skłaniają nas do trenowania, chcąc osiągnąć zamierzone efekty, musimy ćwiczyć regularnie i starać się pilnować dietę. Do wyboru w codziennych ćwiczeniach mamy wiele aktywności, od roweru, przez siłownię, ćwiczenia grupowe, jogging czy sporty drużynowe. Jednym z najlepszych dyscyplin, zarówno rekreacyjnych, jak i zawodowych – jest pływanie. Pozwala ono nam nie tylko schudnąć, ale także wzmacnia wszystkie mięśnie naszego ciała, a do tego, świetnie relaksuje. Zobaczmy, dlaczego warto wprowadzić pływanie do planu treningowego i jakie akcesoria pomogą nam osiągnąć ustalone rezultaty.

czytaj całość »
Wiosłowanie sztangą – technika. Jak poprawnie wiosłować?
Wiosłowanie sztangą – technika. Jak poprawnie wiosłować?

Wiosłowanie sztangą jest jednym z najbardziej podstawowych ruchów, którego nie może zabraknąć w dobrze skonstruowanym planie treningowym. Obok przysiadów, martwego ciągu, podciągania na drążku i wyciskania, wiosłowanie należy do złotej piątki ćwiczeń skutecznie rozwijających siłę i muskulaturę. Jest to ćwiczenie wielostawowe, oznacza to, że oprócz mięśni głównych, do pracy zaangażowane są również mięśnie dodatkowe, które odpowiadają za stabilizację sylwetki i poprawne wykonanie ruchu.

czytaj całość »
Trekking – czym jest i skąd wzięła się jego popularność? Jaki jest najlepszy sprzęt do trekkingu?
Trekking – czym jest i skąd wzięła się jego popularność? Jaki jest najlepszy sprzęt do trekkingu?

Zmęczeni izolacją ludzie, są spragnieni świeżego powietrza i przygody. Od kiedy hotele zaczęły znów funkcjonować, coraz więcej osób decyduje się na urlopy w miejscowościach turystycznych. Powoli zapełniają się także szlaki górskie, a trekking to aktualnie jedna z najlepszych opcji na aktywny urlop dla tych, którzy kochają wypoczynek w górach. Spacery w spokojnym otoczeniu pozwolą na odprężenie umysłu oraz przyjemne zmęczenie ciała, zwłaszcza jeżeli zdecydujemy się na wymagające ścieżki.

 

Każdy miłośnik trekkingu, który chce móc cieszyć się swoim ukochanym hobby, musi pamiętać, aby w trasie niczego mu nie zabrakło. Co ciekawe, w tym roku zainteresowanie tą formą aktywności wzrosło. Nic dziwnego, na szlakach nie gromadzą się tłumy osób, a ludzie, choć chętni przygody, wciąż chcą zachować ostrożność i dystans. Osoby początkujące, które jeszcze nigdy z trekkingiem nie miały do czynienia, powinny najpierw dokładnie zapoznać się tym terminem oraz sprawdzić, jaki sprzęt do trekkingu jest niezbędny. W tym artykule postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości.

czytaj całość »
Stanie na rękach – nauka i technika
Stanie na rękach – nauka i technika

Stanie na rękach jest jednym z najbardziej wymagających statycznych ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała. By prawidłowo je wykonać, należy mieć doskonałą koordynację i równowagę. Ćwiczenie mocno angażuje mięśnie ramion, barków i pleców. Silnie pracują także mięśnie głębokie odpowiedzialne za stabilizację naszej sylwetki, takie jak mięśnie brzucha, pośladki i mięśnie nóg. Nauka prawidłowej techniki stania na rękach wymaga cierpliwości oraz systematyczności. Bardzo dużą rolę odgrywa również waga ciała ćwiczącego oraz indywidualne predyspozycje czy symetria anatomiczna sylwetki. Im jesteśmy lżejsi, tym wykonanie ćwiczenia będzie dla nas łatwiejsze. Stanie na rękach nie tylko bardzo efektownie wygląda, ale jest także pozycją wyjściową do wielu trudniejszych ćwiczeń i figur gimnastycznych takich jak pompki w staniu na rękach. Istnieje kilka sposobów na przyśpieszenie nauki tego ćwiczenia. Przede wszystkim należy wzmocnić poszczególne grupy mięśni oraz nauczyć się odpowiednio je aktywować.

czytaj całość »
Full Body Workout – trening całego ciała - zasady, technika. Jak ćwiczyć?
Full Body Workout – trening całego ciała - zasady, technika. Jak ćwiczyć?

 

Każda osoba rozpoczynająca swoją przygodę z treningiem siłowym staje przed wyborem najbardziej efektywnego sposobu na kształtowanie swojej sylwetki i budowanie siły. W dobie ogromnej popularności szeroko pojętej aktywności fizycznej pojawiło się wiele planów treningowych przeznaczonych dla miłośników sportów siłowych i sylwetkowych. Tak jak w przypadku wielu innych dziedzin, budowanie mięśni powinno się opierać na najprostszych i sprawdzonych sposobach. W ostatnich kilku latach do łask powracają plany treningowe Full Body Workout bazujące na ćwiczeniach wielostawowych, które naśladują podstawowe wzorce ruchowe, takie jak: przysiad, wyciskanie czy martwy ciąg. Skuteczność tych ćwiczeń jest bezdyskusyjna. Wielu legendarnych mistrzów kulturystyki zbudowało dzięki nim swoje imponujące mięśnie. Trening FBW (Full Body Workout) jest przeznaczony zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych bywalców siłowni, którzy potrzebują odmiany i nowego impulsu do dalszego rozwoju. Ten artykuł opisuje, jakie są zalety treningu całego ciała podczas jednej sesji oraz jak zaprogramować cały plan, aby przynosił jak najwięcej korzyści.

czytaj całość »
Burpees – niezwykłe ćwiczenie na odchudzanie i poprawę kondycji. Jakie daje korzyści?
Burpees – niezwykłe ćwiczenie na odchudzanie i poprawę kondycji. Jakie daje korzyści?

Osoby, które często mówią, że chcą zacząć dbać o kondycję fizyczną i przy okazji zrzucić kilka kilogramów, jednak nie mają do tego sprzętu ani miejsca, tworzą wymówki. I mamy na to dowód. Istnieje bowiem jedno ćwiczenie, składające się z kombinacji 4 innych, które w krótkim czasie pozwoli nam wzmocnić całe ciało i nabrać odpowiedniej sprawności. Ćwiczenie to nazywa się burpees, a każdy z nas, może wykonać je w domu bez sprzętu.

czytaj całość »
Blog kategorie
Blog chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl