Podaj maila i odbierz darmowy BON
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać darmowy BON na zakupy.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych.
Trening Kettlebells dla początkujących
Trening Kettlebells dla początkujących

Osoby początkujące, które dopiero rozpoczynają swoją drogę do wysportowanej sylwetki i lepszej kondycji bardzo często stają przed wyborem odpowiedniego planu treningowego i metody, która przyniesie im najwięcej korzyści. W ostatnich latach ogromną popularność zdobyły treningi z użyciem tak zwanych odważników kulowych, znanych także pod angielską nazwą: kettlebells. Tego rodzaju sprzęt doskonale sprawdza się w każdym rodzaju treningu siłowego. Dzięki nim możemy wykonać różnorodne ćwiczenia, które skutecznie rozwijają sprawność fizyczną, siłę oraz masę mięśniową. Kettlebells to idealne narzędzie treningowe nie tylko dla początkujących, ale także dla zaawansowanych adeptów sportów siłowych, którzy szukają ciekawego sposobu na urozmaicenie swoich treningów. Niewielkie rozmiary i mnogość zastosowań sprawiają, że odważniki powinny znaleźć się w każdej dobrze wyposażonej domowej siłowni. W tym artykule skupimy się na najważniejszych aspektach treningu dla początkujących z kettlebells. Przedstawimy najlepsze ćwiczenia oraz zasady ich wykonywania.

czytaj całość »
Selen w diecie sportowca – właściwości
Selen w diecie sportowca – właściwości

Selen to pierwiastek, mający duże znaczenie w diecie każdego człowieka, a szczególnie istotny jest wśród sportowców, którzy wykazują zwiększone zapotrzebowanie na wiele witamin i minerałów. Jakie są właściwości selenu i dlaczego należy zwrócić uwagę na jego zawartość w jadłospisie osoby aktywnej?

czytaj całość »
Intermittent fasting - post przerywany. Na czym polega, czy jest dobry dla zdrowia?
Intermittent fasting - post przerywany. Na czym polega, czy jest dobry dla zdrowia?

Według informacji podawanych przez Światową Organizację Zdrowia ponad 400 milionów ludzi na całym świecie boryka się z problemem otyłości, a ponad miliard populacji ma nadwagę. Nadmierne kilogramy to problem nie tylko natury estetycznej, ale przede wszystkim poważne zagrożenie dla zdrowia.

 

Nadwaga stwarza doskonałe warunki do rozwoju patofizjologii w obrębie układu krążenia, co w następstwie może prowadzić do wystąpienia wielu chorób o wysokim wskaźniku śmiertelności, takich jak zawały serca czy udary mózgu. Problem otyłości niemal zawsze jest skutkiem niewłaściwego sposobu odżywiania, braku aktywności fizycznej i nadużywania różnorodnych używek typu alkohol i nikotyna. Pierwszym i najważniejszym krokiem w kierunku lepszego zdrowia i szczupłej sylwetki jest całkowita zmiana stylu życia i zwrócenie bacznej uwagi na to, co spożywamy i w jakich ilościach. Bardzo dobrym pomysłem będzie skorzystanie z różnych programów dietetycznych, takich jak intermittent fasting, który w ostatnich latach zyskał ogromną popularność. Czym jest dieta IF, na czym polega oraz jakie efekty przynosi jej stosowanie?

 

czytaj całość »
Gra w badmintona. Zasady i korzyści dla zdrowia.
Gra w badmintona. Zasady i korzyści dla zdrowia.

Szukasz sposobu na aktywne spędzenie wolnego czasu z rodziną lub przyjaciółmi? A może chcesz popracować nad poprawą wyglądu swojej sylwetki i wzmocnieniem kondycji fizycznej? Bardzo skutecznym i ciekawym pomysłem jest gra w badmintona, zwanego także kometką. Ta popularna dyscyplina sportowa dostarcza wiele frajdy oraz skutecznie spala kalorie. Jakie są zasady gry w badmintona oraz jakie przynosi korzyści dla zdrowia?

czytaj całość »
Trening odchudzający na skakance
Trening odchudzający na skakance

Skakanka to bardzo popularny przedmiot gimnastyczny, który najczęściej jest wykorzystywany jako dziecięca zabawka dostarczająca doskonałej rozrywki nie tylko najmłodszym. Używana umiejętnie może stanowić doskonałe narzędzie do treningu aerobowego, które pod względem intensywności oraz liczby spalanych kalorii bije na głowę takie formy aktywności tlenowej jak bieganie, jazda na rowerze czy szybki marsz. Kilkunastominutowy trening interwałowy ze skakanką nie tylko bardzo skutecznie spala nadmierną tkankę tłuszczową, ale przede wszystkim przyczynia się do poprawy funkcjonowania układu sercowo-naczyniowego oraz zwiększa naszą wydolność. W tym artykule pokażemy, jak wygląda trening odchudzający na skakance oraz jakie korzyści przynosi.

czytaj całość »
Ćwiczenia równoważne – co to jest?
Ćwiczenia równoważne – co to jest?

Trening fizyczny pozytywnie wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie. Regularne ćwiczenia sprawiają, że nasza sylwetka wygląda atrakcyjnie i nabiera atletycznych kształtów. Jedną z najważniejszych zalet treningu jest rozwijanie wielu cech motorycznych człowieka, w tym zmysłu równowagi. Zdolność do kontrolowania ciała w przestrzeni jest niezwykle istotna w wielu dyscyplinach sportowych, takich jak piłka nożna, bieganie, tenis, narciarstwo, łyżwiarstwo czy gimnastyka. Umiejętność tą wykorzystujemy także w naszym codziennym życiu podczas wykonywania różnorodnych czynności. Trening równowagi rozwija świadomość kinetyczną sportowca, czyli poczucie położenia ciała w przestrzeni, co przekłada się na zwiększenie bezpieczeństwa oraz oddala ryzyko wystąpienia kontuzji. W tym artykule odpowiemy na pytania, dlaczego warto włączyć ćwiczenia równoważne do naszej codziennej rutyny treningowej oraz w jaki sposób możemy je wykonywać?  

czytaj całość »
BCAA dla kobiet – czy warto je stosować?
BCAA dla kobiet – czy warto je stosować?

 

Aminokwasy BCAA to suplementy diety dla sportowców, zaliczane do jednych z najczęściej wybieranych. Odżywki te wykazują dużą skuteczność w zakresie budowania masy oraz regeneracji mięśni, dlatego osoby aktywne chętnie po nie sięgają w celu poprawienia efektywności treningów. W sklepach sportowych coraz częściej zamawiają nie tylko mężczyźni, ale również kobiety, stawiające na zdrowy, sportowy tryb życia. Czy BCAA nadaje się także dla pań? Jak aminokwasy działają na organizm kobiety i jakie są wskazania, a jakie przeciwwskazania do ich stosowania.

czytaj całość »
Trening latem. Jak ćwiczyć podczas upałów? Wskazówki
Trening latem. Jak ćwiczyć podczas upałów? Wskazówki

 

Wysokie temperatury sprawiają, że trening nie jest niczym przyjemnym. Nie tylko pocimy się jeszcze zanim zaczniemy się ruszać, ale nieznośne gorąco sprawia, że nasze samopoczucie nie jest najlepsze. Oczywiście aktualnie większość siłowni i klubów fitness jest klimatyzowanych, co daje duży komfort miłośnikom treningu z ciężarami lub crossfit, którzy uczęszczają do takich miejsc. Co jednak jeżeli nasz plan treningowy zawiera ćwiczenia na świeżym powietrzu? Jak radzić sobie podczas treningu w trakcie upałów, co robić, a z czego zrezygnować i o czym pamiętać, aby uniknąć odwodnienia i przetrenowania?

czytaj całość »
Czy warto stosować przedtreningówki?
Czy warto stosować przedtreningówki?

Odżywki przedtreningowe należą do najpopularniejszych środków wspomagających nasz organizm podczas intensywnego wysiłku na siłowni. Producenci suplementów dla sportowców wymyślają coraz to nowsze i lepsze formuły, które zwiększają skuteczność naszych treningów i pomagają nam pokonywać okresy stagnacji siłowej i sylwetkowej.

czytaj całość »
Palma sabałowa - co to jest? Działanie i właściwości
Palma sabałowa - co to jest? Działanie i właściwości

 

Palma sabałowa zdobywa coraz większą popularność na całym świecie wśród osób szukających naturalnej metody na męskie problemy. Okazuje się bowiem, że saw palmetto to prawdziwy sprzymierzeniec w walce z łysieniem androgenowym i skuteczny środek zwalczający choroby prostaty, z którymi często borykają się mężczyźni w każdym wieku. Palma sabałowa ma także wiele innych prozdrowotnych właściwości oraz efektywnie zwiększa sprawność seksualną. Wspaniale sprawdza się w profilaktyce zdrowia pęcherza moczowego oraz w redukowaniu stanów zapalnych w obrębie układu moczowego i płciowego. Wywoływany przez palmę sabałową wzrost syntezy testosteronu może się również przyczynić do osiągania lepszych wyników treningowych u osób aktywnych fizycznie. Na początku przyjrzyjmy się, czym jest palma sabałowa, jaka jest historia jej wykorzystania oraz w jaki sposób wpływa na funkcjonowanie naszego organizmu.

czytaj całość »
Najlepsze źródła węglowodanów w diecie sportowca
Najlepsze źródła węglowodanów w diecie sportowca

Najlepsze źródła węglowodanów w diecie sportowca

 

Jednym z najistotniejszych elementów w diecie każdego sportowca są węglowodany, które dostarczają bardzo wydajnej energii, niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania organizmu i wykorzystywanej we wszystkich procesach w nim zachodzących. Odpowiednia podaż węglowodanów wpływa na nasze zdolności fizyczne oraz psychiczne. W tym artykule przedstawimy informacje mogące ułatwić osobom aktywnym właściwy dobór źródeł węglowodanów oraz ustalić ich optymalną ilość w codziennym jadłospisie.

czytaj całość »
Bring Sally Up Challenge – co to jest, jak wykonać?
Bring Sally Up Challenge – co to jest, jak wykonać?

Co jakiś czas świat fitnessu opanowuje moda na różnorodne wyzwania treningowe, których zadaniem jest urozmaicenie naszych codziennych wysiłków i wprowadzenie nowych, nieznanych wcześniej bodźców dla naszego ciała. Skutkiem tego może być widoczna poprawa naszej sylwetki oraz odczuwalny wzrost siły i wydolności. Zaletą większości tego rodzaju metod treningowych jest możliwość wykonania ich w profesjonalnym klubie fitness, jak i we własnym domu. Wyzwania treningowe zajmują także znacznie mniej czasu niż tradycyjne metody, a jednocześnie, działają równie skutecznie poprzez wysoką intensywność wysiłku. Jednym z najnowszych wyzwań, które błyskawicznie obiegły cały internet, jest Bring Sally Up ChallengeNa czym polega ten trening oraz w jaki sposób możemy go wykonywać?

 

czytaj całość »
Jakie białko na redukcję?
Jakie białko na redukcję?

Redukcja nadmiaru tkanki tłuszczowej i uzyskanie pięknej, wymarzonej sylwetki to długotrwały proces wymagający od nas zaangażowania, wytrwałości, a co najważniejsze cierpliwości. Kluczem do sukcesu jest połączenie kilku ważnych elementów takich jak odpowiednia podaż energii i składników odżywczych oraz trening siłowy i aerobowy. Najważniejszą kwestią jest utrzymywanie ujemnego bilansu kalorycznego, czyli dostarczanie do organizmu mniej energii niż wynosi nasze zapotrzebowanie. W dalszej kolejności powinniśmy zadbać o właściwą ilość wysokiej jakości białka w diecie, które ochroni nasze mięśnie przed utratą objętości podczas procesu redukcyjnego oraz pomoże utrzymać siłę.

czytaj całość »
Elektrostymulacja mięśni - jak to działa?
Elektrostymulacja mięśni - jak to działa?

Elektrostymulacja jest alternatywną metodą leczniczą i treningową wykorzystywaną w celu przyśpieszenia regeneracji i wzrostu objętości włókien mięśniowych. Właściwie przeprowadzona elektroterapia będzie znakomitym uzupełnieniem tradycyjnego treningu siłowego oraz zwiększy skuteczność różnorodnych zabiegów rehabilitacyjnych na uszkodzonych mięśniach. Elektrostymulacja wpływa także na poprawę funkcjonowania układu nerwowego oraz zwiększa przepływ krwi do mięśni i tkanek. Na czym polega ten zabieg oraz jakie korzyści przynosi dla naszego zdrowia i wyglądu?

czytaj całość »
Pilates – jakie daje korzyści?
Pilates – jakie daje korzyści?

Aktywność fizyczna przynosi niezliczone korzyści zdrowotne dla ciała i ducha. Dzięki regularnym treningom wzmacniamy nasze mięśnie, zwiększamy zakres ruchu w stawach, poprawiamy wygląd naszej sylwetki. Pozytywny wpływ ćwiczeń odczuwamy także w kwestiach związanych z wydolnością krążeniowo – oddechową, dopisuje nam wspaniałe samopoczucie, a energia życiowa wprost rozpiera nas, motywując do działania. Trening aktywuje wiele procesów w naszym organizmie, które regulują gospodarkę hormonalną, przyśpieszają metabolizm oraz tworzą reakcje obronne wzmacniające naszą odporność na szkodliwe działanie wolnych rodników i stresu.

czytaj całość »
Jak aktywność fizyczna wpływa na pracę mózgu?
Jak aktywność fizyczna wpływa na pracę mózgu?

Regularne uprawianie sportu przynosi same korzyści dla naszego wyglądu oraz stanu zdrowia i kondycji fizycznej. Naukowcy i lekarze zalecają podejmowanie umiarkowanie intensywnej aktywności już od najmłodszych lat jako jeden z najważniejszych czynników wpływających na prawidłowy rozwój naszego organizmu. Ruch poprawia nastrój i samopoczucie, sprawia, że lepiej radzimy sobie w sytuacjach stresowych, oraz znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia groźnych chorób ze strony układu nerwowego, szczególnie u osób starszych. Dlatego, niezależnie od wieku, warto sprawić, by sport stał się nieodłączną częścią naszego życia i zdrowym nawykiem?

czytaj całość »
Odchudzanie z bieżnią treningową – jak ćwiczyć na bieżni?
Odchudzanie z bieżnią treningową – jak ćwiczyć na bieżni?

Bieżnia treningowa należy do najpowszechniejszych rodzajów urządzeń spotykanych w większości profesjonalnych klubów fitness. Bardzo często występuje również jako jeden z elementów wyposażenia domowych siłowni. Taki sprzęt umożliwia przeprowadzenie skutecznego treningu aerobowego (który jest nieodłączną częścią procesu odchudzania) bez konieczności wychodzenia na zewnątrz. W tym artykule przedstawimy najważniejsze informacje dotyczące bieżni treningowych oraz jak ćwiczyć, by zgubić nadmierne kilogramy?

czytaj całość »
Dieta na masę – jak zbudować mięśnie?
Dieta na masę – jak zbudować mięśnie?

Skuteczne budowanie masy mięśniowej jest długotrwałym procesem wymagającym połączenia kilku ważnych kwestii. Jedną z nich jest prawidłowo rozpisany plan treningowy zapewniający odpowiedni balans pomiędzy objętością a intensywnością ćwiczeń. Kolejnym niezbędnym elementem jest regularny progres siłowy, który jest niezbitym dowodem na to, że nasze mięśnie dobrze reagują na działające na nie bodźce. Jednak, zdecydowanie najważniejszą kwestią, na którą powinniśmy zwrócić uwagę to przede wszystkim właściwa regeneracja, której kluczową częścią jest dieta. Jak powinna wyglądać dieta na masę mięśniową? Jakie składniki powinny się znajdować na naszym talerzu?

czytaj całość »
Czym są platformy wibracyjne - czy warto je używać?
Czym są platformy wibracyjne - czy warto je używać?

W dobie rosnącej popularności aktywności fizycznej prawdziwą furorę robią różnego rodzaju sprzęty treningowe. Jednymi z takich urządzeń są platformy wibracyjne umożliwiające wzmacnianie wszystkich mięśni ciała nawet we własnym domu.

 

Jest to doskonała opcja dla osób początkujących, którzy z różnych powodów nie chcą ćwiczyć w klubie fitness lub siłowni. Platformy wibracyjne wykorzystywane są także w profesjonalnych gabinetach rehabilitacyjnych jako narzędzie wspierające powrót do zdrowia po kontuzjach. Urządzenia te wykazują skuteczność w zwiększaniu elastyczności stawów i więzadeł oraz pobudzają układ krążenia do bardziej efektywnej pracy. Powodów, dla których warto zainteresować się tego rodzaju sprzętem, jest znacznie więcej. W tym artykule odpowiemy na pytania: w jaki sposób platforma wibracyjna wpływa na nasze ciało oraz jak wygląda trening?

czytaj całość »
Blog kategorie
Blog chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl