Podaj maila i odbierz darmowy BON
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać darmowy BON na zakupy.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych.
Suplementy przedtreningowe – jakie najlepsze?
Suplementy przedtreningowe – jakie najlepsze?

Rosnąca popularność zdrowego i aktywnego trybu życia spowodowała dynamiczny rozwój branży suplementów diety dla sportowców. Producenci prześcigają się w opracowywaniu coraz to nowszych i lepszych formuł, których zadaniem jest zmaksymalizowanie naszych możliwości podczas wysiłku fizycznego. Jednymi z najpopularniejszych produktów są tak zwane przedtreningówki, przeznaczone do stosowania przed rozpoczęciem ćwiczeń. W swoim składzie zawierają kilka lub nawet kilkanaście składników o szerokim spektrum działania, które w różnorodny sposób wpływają na organizm. Głównym ich zadaniem jest zwiększanie poziomu energii oraz redukowanie zmęczenia. Niektóre składniki tych produktów powodują zwiększony przepływ krwi, a co za tym idzie, więcej składników odżywczych trafia do naszych mięśni. Dzięki temu zwiększają się nasze możliwości siłowe i wytrzymałościowe oraz regeneracyjne.

czytaj całość »
Dlaczego warto mieć rękawice na siłownię? Wybieramy rękawiczki treningowe
Dlaczego warto mieć rękawice na siłownię? Wybieramy rękawiczki treningowe

Rękawice to jeden z akcesoriów często wykorzystywanych przez sportowców. Osoby, które systematycznie ćwiczą wiedzą, że niektóre wariacje treningowe mogą być męczące dla dłoni. Chcąc nie tylko ochronić wrażliwą skórę rąk, ale także osiągać lepsze efekty na siłowni, warto wyposażyć się w rękawice treningowe. Jak wybrać dobre rękawiczki na siłownię?

czytaj całość »
Mięśnie głębokie – dlaczego warto je wzmacniać?
Mięśnie głębokie – dlaczego warto je wzmacniać?

Głównym celem większości osób ćwiczących na siłowni jest uzyskanie silnej, ładnie rozwiniętej muskulatury, która dodaje pewności siebie i sprawia, że po prostu lepiej się prezentujemy. Jednak potężna masa mięśniowa, podobnie jak budynki, musi opierać się na solidnych fundamentach. Taką rolę w ciele człowieka pełnią mięśnie głębokie zlokalizowane w obrębie tułowia. Zwane także mięśniami posturalnymi lub z angielskiego „core muscles”. Pełnią one szereg bardzo ważnych funkcji. Odpowiedzialne są między innymi za stabilizowanie naszej sylwetki podczas wykonywania różnych ruchów oraz utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. Silne mięśnie głębokie utrzymują na właściwym miejscu narządy wewnętrzne oraz chronią przed przeciążeniami i kontuzjami.

czytaj całość »
Pas do ciężarów – jak działa, jak zakładać?
Pas do ciężarów – jak działa, jak zakładać?

Pas do ciężarów, zwany też pasem kulturystycznym należy do najpopularniejszych akcesoriów treningowych. Korzystają z niego zarówno amatorzy, jak i profesjonalni zawodnicy różnych dyscyplin siłowych. Jego użycie jest absolutnie konieczne podczas dźwigania dużych ciężarów. Głównym zadaniem pasa treningowego jest zapewnienie dodatkowego wsparcia mięśniom stabilizującym naszą sylwetkę. Zapobiega to wystąpieniu bolesnej i trudnej do wyleczenia kontuzji bioder czy odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Noszenie pasa może pomóc nam w zwiększaniu siły w wielu podstawowych ćwiczeniach złożonych, takich jak przysiady, martwy ciąg czy wyciskanie nad głowę. Jakie są zalety używania pasa do ciężarów oraz jak w prawidłowy sposób go zakładać?

czytaj całość »
Jak dbać o stawy?
Jak dbać o stawy?

Każda osoba rozpoczynająca swoją przygodę z treningiem siłowym stawia przed sobą konkretne cele, takie jak zwiększenie masy mięśniowej, zrzucenie zbędnych kilogramów tłuszczu oraz poprawę wydolności krążeniowo-oddechowej. W początkowym okresie treningowym nasz progres przebiega bardzo dynamicznie. Regularnie dokładamy obciążenia na sztandze, wyraźnie zmienia się także nasza sylwetka. W tej pogoni za wymarzonym ciałem bardzo często zapominamy o niezwykle ważnej profilaktyce zdrowotnej, która powinna być uwzględniona w każdym, prawidłowo ułożonym planie treningowym. Szczególnej uwagi wymagają nasze stawy, które są narażone na przeciążenia podczas treningu z ciężarami. Jednak odpowiednie podejście do ćwiczeń i suplementacji pozwoli nam uniknąć bolesnych urazów, które mogłyby znacznie pogorszyć jakość naszego życia. W tym artykule przedstawiamy sposoby na utrzymanie stawów w dobrym zdrowiu i kondycji, aby nie stały się czynnikiem ograniczającym nasz postęp.

czytaj całość »
Maska treningowa – do czego służy i jak działa?
Maska treningowa – do czego służy i jak działa?

Maski treningowe to popularne narzędzie do treningu wytrzymałościowego, zwiększającego pojemność tlenową płuc. Znane są również jako maski do treningu wysokościowego ze względu na zdolność do imitowania ubogich w tlen warunków panujących na znacznych wysokościach. Z tego powodu bardzo często stanowią kluczowy element w treningu przygotowawczym wspinaczy wysokogórskich, dzięki czemu znacznie łatwiej i szybciej przystosowują swój organizm do pracy w ekstremalnym środowisku. Jak działają maski treningowe, czy są bezpieczne? Jaki mają one wpływ na nasz organizm oraz jakie korzyści przynosi ich regularne stosowanie?

czytaj całość »
Ergometr w Crossficie – jakie daje korzyści
Ergometr w Crossficie – jakie daje korzyści

Rosnąca popularność szeroko pojętej aktywności fizycznej od kilku lat ogarnia cały świat. Ludzie są coraz bardziej świadomi korzyści, jakie niesie ze sobą regularne uprawianie sportu. Najważniejsze z nich obejmują pozytywny wpływ na zdrowie i funkcjonowanie całego organizmu, a także poprawę wyglądu sylwetki. Wśród wielu metod treningowych bardzo częstym wyborem osób rozpoczynających przygodę ze sportem jest popularny CrossFit.

 

czytaj całość »
Nasiona chia - właściwości
Nasiona chia - właściwości

Nasiona Chia (szałwia hiszpańska) należą do grupy „superfoods”, czyli nieprzetworzonych produktów pochodzenia naturalnego bogatych w korzystne dla zdrowia składniki odżywcze. Te maleńkie owalne nasiona w ostatnich latach zyskały sporą popularność i dziś możemy je kupić w praktycznie każdym supermarkecie i znaleźć w wielu produktach - od napojów owocowych i batonów energetycznych po płatki zbożowe i jogurty. Korzyści dla ludzkiego organizmu wynikające ze spożywania nasion chia są liczne. Oto kilka powodów, dla których warto włączyć je do naszej diety.

czytaj całość »
Najpopularniejsze sporty zimowe
Najpopularniejsze sporty zimowe

Zima to ukochana pora roku miłośników śnieżnego szaleństwa. Wielbiciele aktywności fizycznej w niskich temperaturach, każdego roku chętnie wybierają się tam, gdzie pogoda dopisała lub tworzą sztuczne warunki do wykonywania swoich ukochanych sportów zimowych, stanowiących okazję nie tylko do  rywalizacji i poprawienia kondycji fizycznej, ale także do świetnej zabawy. Zobaczmy, jakie są najpopularniejsze sporty zimowe?

czytaj całość »
TRX - do czego służy? Trening z taśmami TRX
TRX - do czego służy? Trening z taśmami TRX

Wszyscy wiemy o tym, że regularne ćwiczenia korzystnie wpływają na naszą kondycję i siłę. Podczas treningu wraz z potem wylewamy nasz codzienny stres i zmartwienia, a tym samym dodajemy sobie potężnego zastrzyku energetycznego i w znaczący sposób poprawiamy stan naszego zdrowia i jakość życia. Okres epidemiczny sprawił, że ludzie na całym świecie musieli przestawić swoje życie zawodowe na system pracy zdalnej, a aktywność fizyczną przenieść z siłowni i klubów fitness do własnego domu. Prawdziwy wybuch popularności przeżywają różnorodne akcesoria do treningu domowego. Jak świeże bułeczki sprzedają się hantle, gumy oporowe, ekspandery, a także taśmy TRX.

czytaj całość »
Cheat day – co to jest i czy warto robić go na diecie?
Cheat day – co to jest i czy warto robić go na diecie?

 

Cheat day, czyli tak zwany „oszukany dzień” to coś, co jedna grupa sportowców uwielbia, a druga piętnuje. Dlaczego? Czym jest cheat day, kto może, a kto nie powinien go stosować i czy warto pozwolić sobie na niego w trakcie diety odchudzającej?

czytaj całość »
Trening z piłkami wall ball – jak powinien wyglądać?
Trening z piłkami wall ball – jak powinien wyglądać?

W ostatnich latach branża fitness przeżywa prawdziwe odrodzenie. Ludzie coraz chętniej dbają o własną sylwetkę, a przy okazji także o zdrowie i dobre samopoczucie. Ogólny dostęp do profesjonalnej wiedzy umożliwia każdemu dopasowanie właściwego treningu do własnych zapotrzebowań i preferencji. Już nie musimy kupować czasopism dla kulturystów, aby dowiedzieć się, jak ćwiczyć. Wszelkie przydatne informacje znajdziemy w internecie. Do wyboru mamy także niezliczoną ilość sprzętu i akcesoriów, które możemy wykorzystać w naszym treningu.

 

Gumy oporowe, taśmy czy piłki wall ball to doskonałe akcesoria, pozwalające na urozmaicenie planu treningowego i wzbogacenie go o ćwiczenia funkcjonalne. Trening z piłkami wall ball skutecznie zwiększy naszą moc, wzmocni mięśnie odpowiedzialne za utrzymywanie prawidłowej postawy, a także rozbuduje każdy mięsień znajdujący się w naszym ciele. Ćwiczenia z piłką to funkcjonalny trening całego ciała, który można dodać do każdego planu siłowego lub wytrzymałościowego. Wszelkie ruchy eksplozywne z piłkami są zwykle wykonywane jako część treningu CrossFit, jednak ze względu na efekty, jakie daje, jest to sprzęt, który możemy obecnie spotkać w niemal każdej siłowni czy klubie fitness. Dlaczego warto ćwiczyć z piłką wall ball i jakie są najpopularniejsze ćwiczenia z jej udziałem?

czytaj całość »
Magnezja – co to jest i jakie ma znaczenie w sporcie?
Magnezja – co to jest i jakie ma znaczenie w sporcie?

Nie zależnie od tego, czy uprawiasz sporty siłowe, crossfit lub wspinaczkę skałkową, w każdej z tych dyscyplin ważną rolę odgrywa siła chwytu. W ćwiczeniach, takich jak martwy ciąg, wiosłowanie lub rwanie, dłonie bardzo często są czynnikiem ograniczającym nasze możliwości siłowe, a nie ma nic bardziej frustrującego niż ślizgający się po palcach gryf sztangi przed zakończeniem serii danego ćwiczenia. Oprócz tego słaby chwyt może prowadzić do zaburzenia naszej techniki, co często skutkuje bolesnymi kontuzjami mięśni i ścięgien w przedramionach. Silny i pewny chwyt jest niezwykle ważny na ściance wspinaczkowej przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa. Doskonała przyczepność dłoni jest konieczna na sali gimnastycznej podczas wykonywania różnych figur na drążkach i poręczach.

 

Istnieje kilka sposobów na wzmocnienie siły naszego chwytu. Miłośnicy sportów siłowych mają do wyboru różnego rodzaju akcesoria, takie jak pasy i haki do podnoszenia ciężarów. Dużą popularnością cieszy się także magnezja, używana przede wszystkim przez wspinaczy i ciężarowców. Czym jest magnezja i jakie wyróżniamy jej rodzaje?

czytaj całość »
Jakie tłuszcze dla sportowców? Źródła zdrowych tłuszczów, które wspomogą budowanie sylwetki
Jakie tłuszcze dla sportowców? Źródła zdrowych tłuszczów, które wspomogą budowanie sylwetki

Tłuszcze mogą mieć pozytywne znaczenie dla każdego człowieka, gdyż odpowiadają za wiele procesów, przebiegających w organizmie. Są one szczególne ważne dla sportowców, którzy wykazują zwiększone zapotrzebowanie na te składniki, ponieważ ich organizm zużywa ich więcej do wzrostu i regeneracji mięśni. Jakie znaczenie mają tłuszcze w diecie sportowca i na jakie ich źródła stawiać najlepiej?

czytaj całość »
Jakie kije trekkingowe wybrać?
Jakie kije trekkingowe wybrać?

 

Trekking staje się coraz bardziej popularny, co sprzyja zwiększeniu zainteresowania kijami trekkingowymi. Aktualnie można spotkać różne rodzaje tego sprzętu, nic więc dziwnego, że niektóre osoby mogą poczuć się zagubione i stanąć przed dylematem, jakie wybrać. Poniżej przedstawiamy krótki poradnik, który być może ułatwi wybór.

czytaj całość »
Aminokwasy EAA- czym są i jak je stosować?
Aminokwasy EAA- czym są i jak je stosować?

Smukła, umięśniona sylwetka, to coś, czym każdy z nas chciałby móc się pochwalić. Nie jest to jednak prosta sprawa. Chcąc zrzucić zbędne kilogramy tłuszczu i zbudować zdrową masę mięśniową, musimy liczyć się z wieloma wyrzeczeniami. Przede wszystkim musimy stosować odpowiednią dietę oraz zwiększyć swoją aktywność fizyczną. Dobrze dobrany bilans kaloryczny, uwzględniający dostarczanie do organizmu wszystkich niezbędnych wartości odżywczych, jest podstawą budowania masy mięśniowej i redukcji tłuszczu. Bardzo pomocne w tym procesie mogą okazać się również wszelkiego rodzaju suplementy diety. Jednym ze składników, które często stanowią podstawę składu takich produktów, są aminokwasy EAA. Ich działanie znacząco pomaga przyśpieszyć zdobywanie pożądanych efektów.

czytaj całość »
Izolat czy koncentrat białka – co lepsze?
Izolat czy koncentrat białka – co lepsze?

Odżywki białkowe zaliczane są do najczęściej wybieranych suplementów diety przez sportowców. Proteiny mają bardzo duże znaczenie dla budowania masy mięśniowej, a zapotrzebowanie na ten składnik wzrasta, gdy więcej ćwiczymy. Często to, co spożywamy wraz z pożywieniem, nie wystarcza, dlatego większość sportowców stawia na popularne, dobrze wchłanialne izolaty i koncentraty białka serwetkowego, które, rozpuszczone w wodzie mogą stanowić posiłek potreningowy lub przekąskę przed snem. Dobra rozpuszczalność takiego białka sprawia, że świetnie sprawdzi się również jako dodatek do jogurtów i słodkich deserów, tworząc z nich potrawy wysokoproteinowe.

czytaj całość »
Skinny fat – co to jest? Jak zmienić wygląd sylwetki?
Skinny fat – co to jest? Jak zmienić wygląd sylwetki?

Skinny fat to jeden z najmniej pożądanych typów sylwetki określający osoby pozornie szczupłe posiadające nadmiar tkanki tłuszczowej. W wolnym tłumaczeniu brzmi dość zabawnie i oznacza po prostu: chudy grubas, jednak jest to problem dotyczący wielu osób dążących do uzyskania wymarzonej sylwetki. Cechą charakterystyczną dla tego typu budowy ciała jest niezwykle oporna warstwa tłuszczu zalegająca w okolicach brzucha. U osób skinny fat poprzez szereg badań, stwierdza się prawidłową w stosunku do wzrostu wagę ciała z równoczesnym występowaniem otyłości brzusznej.

czytaj całość »
L-karnityna – zastosowanie i działanie. Jak wpływa na organizm sportowca?
L-karnityna – zastosowanie i działanie. Jak wpływa na organizm sportowca?

L-karnityna to jeden z popularniejszych suplementów, stosowanych przez sportowców. Osoby aktywne wybierają ją najczęściej w okresie redukcji, gdyż związek ten znany jest z tego, że przyspiesza spalanie tłuszczu, a więc i pomaga w rzeźbieniu sylwetki. L-karnityna znajduje także swoje miejsce w wielu suplementach, wspomagających odchudzanie. Jednak pomoc w utracie kilogramów to niejedyne jej korzystne działanie. Substancja ta bowiem wspiera w organizmie człowieka wiele procesów i jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania. Czym jest L-karnityna, jak działa na organizm sportowca i czy faktycznie wspomaga odchudzanie?

czytaj całość »
Sen, a regeneracja, czyli jakie znaczenie ma dobry sen dla sportowca?
Sen, a regeneracja, czyli jakie znaczenie ma dobry sen dla sportowca?

 

Każdy sportowiec zdaje sobie sprawę, że intensywny trening to nie wszystko. Mięśnie rosną bowiem nie tylko wtedy, gdy ćwiczymy, ale także, a właściwie głównie – podczas odpoczynku. To właśnie dlatego sportowcom zaleca się różnego rodzaju techniki relaksacyjne, których celem jest przyspieszenie regeneracji mięśni i tkanek, co umożliwi sprawniejsze budowanie sylwetki oraz lepsze rezultaty treningów.

 

Pomimo wszelkiego rodzaju zabiegów, nasze mięśnie najsilniej się regenerują i najszybciej rosną podczas snu. Liczy się nie tylko jego odpowiednia ilość, ale także jakość. Niedobór snu wiąże się nie tylko z pogorszeniem nastroju, ale także z brakiem możliwości skupienia oraz zmniejszeniem zdolności fizycznych. Co więcej, ciało, które jest niewyspane, nie może się poprawnie zregenerować, a to oznacza, że wydłuża się okres, w którym mięśnie będą ponownie gotowe do wysiłku. Jakie jest znaczenie snu dla organizmu sportowca? Zobaczmy.

czytaj całość »
Blog kategorie
Blog chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl