Podaj maila i odbierz darmowy BON
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać darmowy BON na zakupy.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych.
Trening metaboliczny – co to jest, dlaczego warto trenować?
Trening metaboliczny – co to jest, dlaczego warto trenować?

Trenerzy personalni często zalecają swoim klientom wykonywanie treningu metabolicznego, którego zadaniem jest przyspieszenie metabolizmu, a tym samym szybsza redukcja tkanki tłuszczowej. Jest to najlepsza opcja na skuteczne wymodelowanie sylwetki.

 

Specjaliści potwierdzają, że wykonując trening metaboliczny kilka razy w tygodniu, szybko możemy pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej. Zazwyczaj jest to kilkuminutowy trening interwałowy lub zbiór krótkich ćwiczeń, wykonywanych z najwyższą intensywnością.

 

Czym jest trening metaboliczny?

 

Głównym zadaniem treningu metabolicznego, jest przyspieszenie metabolizmu potreningowego, które wynika z wysokiej intensywności ćwiczeń i długu tlenowego, jaki podczas nich powstał. Istnieje kilka rodzajów treningów metabolicznych, a każdy z nich cieszy się dużą skutecznością.

 

Najpopularniejsze treningi metaboliczne:

 

Trening interwałowy

 

Uważany za najskuteczniejszy w procesie redukcji tłuszczu, polega na zmienianiu intensywności ćwiczeń, przeplatając okres maksymalnego wysiłku z okresem wysiłku optymalnego przez ok. 20-30 minut. Pozwala to na utrzymanie rytmu serca w tempie, który najszybciej stymuluje organizm do spalania tłuszczu.

 Cardio trening z kettlebellem

Najskuteczniejszym treningiem interwałowym jest bieganie. Trening tego typu można wykonywać także na rowerku stacjonarnym, rowerze tradycyjnym lub ergometrze.

 

Tabata

 

Tabata to krótki trening (trwający zazwyczaj ok. 4 minuty), składający się z ćwiczeń, wykonywanych z obciążeniem własnego ciała, wykonywanych w najwyższej intensywności. Celem takiego treningu jest nie tylko przyspieszenie metabolizmu, ale również poprawa wydolności tlenowej.

 

Tabata- przykład

 

·        pompki – 20 sekund

·        10 sekund przerwy

·        pajacyk – 20 sekund

·        10 sekund przerwy

·        przysiad z wyskokiem – 20 sekund

·        10 sekund przerwy

·        bieg w miejscu z wysokim podnoszeniem kolan – 20 sekund

·        10 sekund przerwy

·        burpees – 20 sekund

·        10 sekund przerwy

·        mountain climbers – 20 sekund

·        10 sekund przerwy

·        skakanie na skakance  - 20 sekund

·        10 sekund przerwy

·        nożyce – 20 sekund

 

Tabatę można wykonywać na wiele sposobów, stosując różne kombinacje ćwiczeń na własnym ciężarze ciała. Jedynym sprzętem, jaki może nam się przydać w tym treningu, jest mata do ćwiczeń.

 

Kompleksy siłowe

 

Kompleksy siłowe to ćwiczenia metaboliczne, wykonywane z obciążeniem. Wykorzystuje się do nich zazwyczaj sprzęt jednego rodzaju np. hantle – kompleksy hantlowe, kettlebell – kompleksy kettlebell czy sztangę - kompleksy sztangowe.

 

Podczas wykonywania poszczególnych ćwiczeń należy użyć największego obciążenia, jakie jesteśmy w stanie swobodnie podnieść na ustaloną wcześniej liczbę powtórzeń. Skuteczność treningu wynika ze zminimalizowania okresu przerw między ćwiczeniami, aby zmusić organizm do zwiększonego wysiłku, a tym samym też szybszego spalania tłuszczu nie tylko w trakcie treningu, ale również jakiś czas po jego zakończeniu.

 

Istnieje również wiele innych wariacji treningów metabolicznych – popularny jest trening HIT, inaczej High Intensity Interval Training, który zalicza się do treningu interwałowego i polega na intensywnym wykonywaniu różnych ćwiczeń przez ok. 30 minut. To krótka forma treningu, dająca świetne efekty w spalaniu tkanki tłuszczowej.

 

Trening metaboliczny – zalety

 

Główną zaletą systematycznego wykonywania treningów metabolicznych jest przede wszystkim szybkie wymodelowanie sylwetki. Możemy zauważyć jednak wiele innych korzyści, płynących z takich ćwiczeń, a są to między innymi:

 

- poprawa wydolności oddechowej

- lepsza kondycja fizyczna

- usprawnienie procesów trawiennych

- lepsze samopoczucie

- poprawa krążenia

- regulacja gospodarki hormonalnej

 

Aktywność fizyczna to zawsze dobry sposób na życie, czy jednak każdy powinien wykonywać intensywne treningi pobudzające metabolizm?

 

Dla kogo trening metaboliczny?

 

Każdy z nas chciałby usprawnić swój metabolizm i przyspieszyć przemianę materii, powinniśmy jednak pamiętać, że trening metaboliczny wymaga od nas intensywnego wysiłku fizycznego, a więc osoby, u których stwierdzono jakiekolwiek przeciwwskazania do wykonywania ćwiczeń fizycznych, powinny skontaktować się z lekarzem, zanim podejmą decyzję o trenowaniu.

 

Opinii specjalisty powinny poddać się również osoby z problemami z układem oddechowym, cierpiące na astmę lub inne schorzenia płuc czy oskrzeli.

 

Jeżeli jednak nie ma żadnych przeciwwskazań, trening metaboliczny to najlepsza opcja na przyspieszenie redukcji tkanki tłuszczowej u sportowców, osób dbających o własną sylwetkę, które chcą świetnie wyglądać przez cały czas. Trening metaboliczny sprzyja poprawie zdrowia, nie tylko wzmacniając kondycję, ale również krążenie krwi i zwiększając wydolność oddechu. Co więcej, takie ćwiczenia nie zajmują wiele czasu, a poprawiają nastrój i ogólne samopoczucie na cały dzień.

 

Warto trenować!

 

Brak czasu to już nie wymówka do tego, aby rezygnować z treningu. Wystarczy kilka minut trzy razy w tygodniu i z łatwością poprawimy własną kondycję i wpłyniemy na zdrowie naszego ciała. Co więcej, większość treningów metabolicznych nie wymaga od nas przygotowania żadnego sprzętu, a jeżeli chcemy urozmaicać i łączyć poszczególne ćwiczenia, wystarczy nam prosty sprzęt w postaci kompletu hantli, skakanki czy gumy do ćwiczeń, aby łączyć i tworzyć nowe formy treningu.

 

Dołącz do nas i zacznij dbać o siebie już dziś. Sam zobaczysz, jak szybko przyzwyczaisz się do ruchu i jak zareaguje na to Twoje ciało!

Blog kategorie
Blog chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl