Podaj maila i odbierz darmowy BON
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać darmowy BON na zakupy.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych.
Regeneracja po treningu – jak ją przyspieszyć?

 

 

Brak odpowiedniego odpoczynku po intensywnych ćwiczeniach jest częstym błędem osób początkujących. Niby wszyscy wiemy, że mięśnie wymagają regeneracji, a jednak chcąc uzyskać jak najszybsze efekty budowania masy mięśniowej, często o niej zapominamy. Tymczasem nasze mięśnie rosną nie tylko w trakcie wysiłku. To właśnie relaks pozwala im dobrze i zdrowo się rozwijać, a to sprawia, że regeneracja po treningu staje się elementem niezbędnym.

 

Odpoczynek po intensywnych ćwiczeniach może trwać kilka do kilkunastu dni. Jeżeli jednak nie chcemy czekać zbyt długo na kolejny trening, możemy skorzystać ze sprawdzonych sposobów na poprawę regeneracji mięśni.

 

Jak przyspieszyć regenerację organizmu?

 

Zamiast się poddawać lub trenować mimo zakwasów, co szybko może doprowadzić do przetrenowania, warto skorzystać ze sprawdzonych metod, które pozwolą naszym mięśniom nie tylko odpocząć tyle, ile potrzebują, ale również dobrze je odżywią. Dzięki temu szybciej zostaną naprawione powstałe podczas ćwiczeń uszkodzenia, a nasze mięśnie znów będą gotowe do pracy.

 

Dieta na regenerację organizmu

 

Dieta jest bardzo ważna zarówno dla wzmocnienia mięśni, zapewnienia im siły i dobrej kondycji, jak i dla ich regeneracji. Powinniśmy się dobrze odżywiać nie tylko w dni treningowe, ale przez cały czas, dbając o odpowiednią ilość posiłków oraz ich dobrą jakość. Pamiętajmy, że aktywny organizm wymaga zwiększonej podaży kalorycznej, aby mógł dobrze funkcjonować. Oczywiście nie wolno z ilością jedzenia przesadzić, należy również zwrócić uwagę na to, co jemy. Nasze mięśnie, stawy i tkanki do prawidłowej regeneracji potrzebują całej masy składników odżywczych. Nasza dieta powinna być bogata w zdrowe kwasy tłuszczowe, białko oraz dobre węglowodany. Należy wzbogacić ją o produkty z zawartością magnezu i potasu – minerałów, wspomagających naprawę uszkodzeń po treningu. Dobrze rozplanowana dieta to duża pomóc w przyspieszeniu regeneracji mięśni.

 

Suplementy na regenerację

 

Suplementy dla sportowców tworzone są po to, aby mogli oni uzupełniać niedobory cennych składników, które trudno pobrać z pożywieniem. Są to produkty bogate w aminokwasy, witaminy, minerały oraz inne składniki niezbędne dla zdrowego wzrostu i odpoczynku mięśni. Wśród odżywek znajdziemy między innymi specjalnie przygotowane suplementy na regenerację, które mogą przyspieszyć odnowę włókien i wzmocnić nasze mięśnie.

 

Zadbaj o jakość swojego snu

 

Styl życia w dzisiejszych czasach sprzyja uwalnianiu hormonu stresu. Codzienne aktywności często zaburzają rytm naszego snu, który jest niezwykle ważny dla funkcjonowania układu nerwowego, ale nie tylko. Podczas snu nasze mięśnie regenerują się najszybciej, wtedy też następuje ich najintensywniejszy wzrost. Dorosły człowiek potrzebuje 7-9 godzin snu na dobę, ale oprócz długości ważna jest również jego jakość. Jeżeli mamy problemy z zasypianiem, warto zastosować metody, które mogą to zaburzenie naprawić. Chcąc poprawić jakość swojego snu, pamiętaj:

  • aby chodzić spać codziennie o tej samej porze;

  • przygotować sobie odpowiednie otoczenie do spania (pokój powinien być zaciemniony i wywietrzony);

  • nie przejadać się przed snem (uczucie ciężkości w żołądku wpływa na jakość snu);

  • przed snem można wykonać ćwiczenia wyciszające i rozciągające lub udać się na spokojny spacer;

  • ziołowe suplementy pomagają wyciszyć organizm i przyspieszyć zasypianie.

 

Unikaj przetrenowania

 

Zbyt częste i intensywne treningi to kolejny problem, który często dotyka początkujących. Nieprawdą jest, że musimy ćwiczyć codziennie, aby uzyskać szybkie efekty. Po pierwsze, jeżeli zależy nam a utrzymaniu zdrowia, musimy wiedzieć, że postępy powinny być stopniowe. Każdy rodzaj mięśni wymaga regeneracji i choć są partie (np. mięśnie brzucha), które faktycznie można stymulować codziennie, większość z nich wymaga 48-72 godzin odprężenia, aby mogły być znów gotowe do pracy. Jeżeli więc wciąż odczuwamy zakwasy lub słabość w mięśniach, lepiej dać im jeszcze odpocząć i przełożyć trening na następny dzień. Przetrenowanie może nieść ze sobą wiele przykrych konsekwencji i często wiąże się z koniecznością zaprzestania treningów na pewien czas.

 

Stosuj techniki relaksacyjne

 

Badania wykazują, że już nawet 20 minut ćwiczeń wyciszających znacznie poprawia zdolność organizmu do regeneracji. Jeżeli mamy czas, możemy skorzystać również z zabiegów profesjonalnych, takich jak masaż relaksacyjny czy kąpiel w saunie. Już sam prysznic po treningu pomoże odprężyć mięśnie i sprawi, że zaczną się one intensywniej regenerować. Techniki relaksacyjne to doskonałe odprężenie nie tylko dla ciała, ale i umysłu.

 

Rolowanie mięśni z pomocą pianek

 

Rollery do masażu to niedrogi sprzęt, który skutecznie pomaga nam pozbyć się napięcia mięśniowego. Są to specjalne wałki, wykonane z pianki. Systematyczne rolowanie pomaga odprężyć mięśnie powięzi, przyspiesza regenerację oraz zwiększa mobilność ruchu. Co więcej, rollery ze względu na swoje niewielkie rozmiary, możemy trzymać w domu i korzystać z nich zawsze wtedy, gdy poczujemy napięcie mięśni.

Blog kategorie
Blog chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl